Program Membeli-belah

18.06.08
Pada hari ini semua pelajar didedahkan dengan persekitaran di luar kelas. Mereka dibawa ke Pustaka Muda Osman, Ghazali Perabut, dan kedai alatan sukan InterSticker. Di Pustaka Muda Osman semua pelajar diberi peluang memilih buku-buku yang sesuai dan juga alatan bahan mengajar. Mereka berada di situ selama 2 jam. Buku-buku yang dipilih dan agak sesuai untuk bacaan dan kegunaan dalam kelas akan dibeli. Ianya akan dijadikan rujukan pelajar dan guru di dalam kelas PPKI. Bagi melengkapkan peralatan di dalam kelas PPKI, pelajar juga diajak bersama memilih perabut yang agak sesuai untuk di letakkan dalam kelas. Kami memilih rak-rak untuk bahan bacaan, rak kasut, rak untuk bilik pengurusan, rak fail, peti besi bertingkat, dan 3 buah kerusi.
Bersesuaian dengan projek Futsal yang akan bermula pada 01 Julai 2008, pelajar dibawa ke kedai alatan sukan InterSticker yang lokasinya terletak di perkarangan Stadium Sultan Mohd ke IV. Kami memilih 10 pasang kasut futsal, 2 set karom, 2 set congkak, dan 6 batang raket badminton.
Pada akhir program ini, pelajar merasa puas dan amat gembira sekali kerana inilah pertama kalinya pelajar terdedah dengan aktiviti seumpama ini yang tidak ada dalam arus perdana. Akhirnya pelajar singgah di sebuah warung di Wakaf Che Yeh untuk menjamu selera (makan tengahari).

No comments: